Коктейл с диня и узо - Watermelon cocktail with ouzo


Спомняте ли си родителите ни през лятото как инжектираха със спринцовки в дините мастика? Макар че не пия, много харесвам аромата на анасон. Купувала съм бонбони само защото са с този аромат.Тези спомени и аромати са в основата на импровизираното динено парти, което си спретнахме с приятели у дома.
Много малко плодове не харесвам пасирани на сок.Е, някои не стават- смокините например, но динята не ми харесва пасирана, освен ако не е замразена на сорбе или гранита. Варианта да я пасирам и смеся с узо отпадна. Не ми се искаше излизам, да купувам спринцовка и да пълня цялата диня с узо(мастика)-аз и децата не пием. Издълбах топчета, които полях с ароматната напитка и оставих в хладилника. После само разпределих в чаши и украсих с маточина и мента. За удобство сервирах с коктейлни клечки. Идеята за коктейла си остана, просто не пасирах динята, но сервирах в стъклени чаши и като коктейлни хапки-глътки :) За гладните, някъде добавих бейби моцарела. На тях сложих босилекови листа. Съчетанието е много свежо и вкусно. Тъй като се заформи динено парти, сервирах и динени хапки.


Продуктите са ясни, но все пак :

* студена диня
* узо или мастика
* свежа маточина или мента
* коктейлни клечици

по желание:

особено, ако има гладни или непиещи мастика- бейби моцарела и листчета босилек

 От динята издълбах топчета. Поставих в дълбока купа и полях с узо.Покрих със свежо фолио и поставих в хладилника за час.Разбърках внимателно 2 пъти. Разпределих топчетата в чаши и украсих с клончета маточина.

В някои  чаши поставих топчета бейби моцарела. Тях декорирах с листенца босилек.





Лежерен следобед, с приятни разговори, около свежата и ароматна диня.
 Аз издълбах половин 10 килограмова диня на топчета, и чашките много кратно се пълнеха  с нови топчета. Част от останалата диня сервирах на вкусни хапки с козе сирене, черен пипер и босилек. Вижте тук 
.
                                                            
                                                  

Коментари

  1. Con el calor que hace, estos postres fresquitos, apetecen mucho. Feliz verano y besitos canarios.

    ОтговорИзтриване
  2. Бети, захласвам се, когато надникна в твоя блог!
    Прекрасни са новите ти предложения -
    с много вкус, аромат, цвят и впечатляваща креативност.
    Не мога да си избера фаворит и този коктейл е уникален -
    идея, изпълнение, а снимките невероятно въздействащи...
    Благодаря за чудесните рецепти и удоволствие,
    поздрави и пожелания за хубаво и усмихнато лято, Диана

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Диани, благодаря ти!
      Много сърдечно и мило!

      Изтриване
  3. Бети, прекрасна идея отново! И да, аз също не харесвам вкуса на пасираната диня...
    Слънчев и усмихнат ден! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Гери!
      Радвам се, че ти допада!

      Изтриване
  4. И аз не харесвам динята пасирана, Бети :) и си признавам, че не съм я пробвала с мастика/узо, но подобни кокетни топчета диня съм приготвяла с щампанизирано бяло вино и са ми адски любими :)
    Прекрасни снимки пак ни покзаваш - всеки път така се прехласвам по снимките ти, че забравям да си запиша комплиментите в коментарите :))
    Поздрави и прекрасна нова седмица!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мила Мина,благодаря сърдечно!
      Твоето предложение също звучи вкусно!
      Слънчева седмица и на теб!

      Изтриване
  5. Чувала съм, че инжектират диня с узо, виждала съм в Гърция да поднасят диня с узо, но твоето предложение е толкова оригинално и красиво и свежо и така ухаещо на лято... че се размечтах, отново... Благодаря ти за красотите, с които ни радваш, Бети! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. А може би, този обичай у нас е внесен някъде от гръцко през годините...:)
      А динята си е лято поне един от най-летните аромати. Марта, по-горе добре го е казала-динята е сърцето на лятото!
      Радвам се, че съм ти донесла приятни емоции!

      Изтриване
  6. Hello
    It is so tasty, I love the pictures and the way you present it,
    I'm a bit to smell ^ ^

    regards
    ^^

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Какво сте гледали в последните 7 дни